Om oss

Semesterhemsföreningen äger fem stugor på Lavö och en stuga i Orsa Grönklitt. Hösten 2012 såldes en stuga i Orsa. Pengarna från försäljningen kommer att investeras i det fantastiska området på Lavö. Hösten 2013 påbörjas arbetet med att dra vatten och avlopp till alla stugorna. Tre av stugorna kommer dessutom att utrustas med WC och dusch.

Stugorna hyrs ut utan vinstintresse till anställda och pensionärer i banken i första hand personal i Göteborgsområdet. Alla anställda i banken är förstås välkomna att hyra. Varje år har vi haft förmånen att ha ett stort antal kollegor från olika platser runtom i landet som våra gäster.

Lavö

Utanför Orust hittar du den underbart fina ön Lavö. Här har vi fem stugor som personal och pensionärer på Swedbank kan få hyra. Sedan 2013 finns vatten och avlopp i alla stugorna. De tre stora stugorna, 2, 3 och 4 har WC och dusch inne i stugan.

På Lavö som ligger ett par km utanför Ellös på Orust har vi 5 stugor. Dom är oerhört vackert belägna i en egen naturskyddad vik av Ellösfjorden. Husen är välutrustade för en skön sommarvecka i vackra Bohuslän. Det finns bland annat två båtar och alla möjliga vattenleksaker, grillar, lekar och spel som kan behövas för att fögylla semestern.

I havet som är salt och skönt finns förutom fisk även gott om krabbor som hivas upp och slängs i från bryggan ett antal gånger varje sommar. Mysiga Gullholmen ligger ca 30 min. roddtur ut mot havet och Lysekil ca en timme med bil bort samt i Morlanda ca 5 km bort finns det en golfbana för sugna spelare.

ORSA-GRÖNKLITT

Orsa Grönklitt är familjeparadiset på toppen av Siljansbygden. Anläggningen är en hyllning till den vilda och vackra naturen som omger slalombackar, längdspår och stugor. Vildmarken finns alltid utanför stugdörren.

Stugan i Orsa Grönklitt

Stugan har nummer 17 och är på 55 kvadratmeter, fördelat på 3 sovrum, separat storstuga med öppen spis och kök.

Du har tillgång till 6 sängplatser, bäddsoffa, fullutrustat kök, platt tv, wc med dusch och torkskåp.

Läge
Stugan ligger i den gamla delen av Grönklitt med gångavstånd till backar, spår och serviceanläggning Du hittar all information om orten på hemsidan.

Man får inte ha pälsdjur i stugan.

Vi hyr ut lördag till lördag (stugbyn i övrigt hyr ut söndag till söndag).

Piset ligger på ca 60% av stugbyns officiella prislista.

Länk till Orsa Grönklitts Hemsida

Semesterhemsföreningen Lavö-Orsa Grönklitt

Om du har frågor om Lavö eller Orsa är du välkommen att kontakta:
Bengt Svantesson 0709-27 33 13 eller
Mats Söderlund 0706-62 06 08.

Sök på hemsidan

© 2014 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode